16.02.2018

Miksi käyttää välittäjää toimitilojen haussa?

Olemme käsitelleet aikaisemmin blogissamme toimitilanhakuprosessia ja mitä kaikkea se pitää sisällään. Tällä kertaa menemme syvemmälle siihen, miksi tilanhakuprosessissa on hyvä käyttää välittäjää ja mitä hyötyä siitä on tiloja etsivälle yritykselle.

 

Yleisesti

Harva uusia toimitiloja etsivä yritys tietää, että koko prosessi on helposti hoidettavissa välittäjän avulla ja että tilanhaku Suomessa on hakijalle täysin ilmainen. Välittäjät ovat alansa ammattilaisia ja tekevät päivittäin töitä ison kohdemassan kanssa. He tuntevat kohteet ja heillä on usein sellaista tietoa, jota ei julkisesti saa kohdeilmoituksissa kertoa. Välitysyrityksillä on välityksessään suurimpien kiinteistöjen omistajien ja sijoittajien kohteet. Sen lisäksi on paljon pieniä omistajia ja kohteita, joita ei välttämättä julkisesti markkinoida missään.

 

 

Toimitilavälitys ja välittäjät

Toimitilakohteet löytyvät useista eri portaaleista, joista yleisimmät ovat Oikotie, Kauppalehti Toimitilat sekä Toimitilat.fi. Portaaleissa on samat kohteet useaan kertaan, eri välitysyritysten markkinoimina. Sieltä löytyy markkinoinnista usein myös vanhoja, jo vuokrattuja tiloja. Mikä sitten neuvoksi? Ottamalla yhteyttä yhteen välittäjään saat tiedot kaikista markkinoilla olevista kohteista eikä sinun tarvitse tuhlata aikaasi kahlaamalla läpi välillä jopa kymmeniä ilmoituksia samasta tilasta. Välittäjää valitessa on hyvä kiinnittää huomiota kohteiden ilmoitusten laatuun. Esimerkiksi se, että kohteesta on otettu kuvat, kertoo siitä, että välittäjä on vieraillut kohteessa ja osaa vastata varmemmin tilasta askarruttaviin kysymyksiin jo ensiyhteydenotolla.

 

Välittäjän tarkoituksena on etsiä yrityksen tarpeiden ja toiveiden mukaiset tilat. Yhteydenottopyyntöön on hyvät kirjata tärkeimpiä speksejä toimitilaa koskien. Minkäkokoista tilaa etsitään, miltä sijainnilta uusi toimitila halutaan, työntekijöiden lukumäärä, mikä on budjetti vuokran suhteen sekä toivottu muuttoajankohta. Pitää muistaa että, vaikka tiloja on tällä hetkellä saatavilla paljon, pienentää jokainen kriteeri tarjontaa merkittävästi, jolloin välittäjän rooli soveltuvan tilan löytämisessä korostuu. Välittäjiemme on helppo etsiä toiveidenne mukaiset vaihtoehdot järjestelmästämme muutamalla klikkauksella. Lisäksi välittäjä auttaa asiakastaan koko prosessin ajan ja antaa tietoa muun muassa tämän hetkisestä toimitilamarkkinasta sekä hintatasoista. Sopimusneuvotteluissa välittäjä on asiakkaan tukena, sillä heillä on kokemusta siitä, mikä on mahdollinen liikkumavara vuokrasopimuksen ehtojen suhteen.

 

Bureaun markkinointitiimi pitää huolta siitä, että uusia toimitilavaihtoehtoja tulee sivuillemme ja portaaleille päivittäin. Myös vuokratut kohteet poistetaan mahdollisimman nopeasti julkisesta markkinoinnista. Varsinkin pienemmistä tiloista on paljon kysyntää ja ne menevät usein nopeasti. Meille kannattaa kuitenkin soittaa tai jättää yhteydenottopyyntö. Mikäli sopivaa tilaa ei juuri nyt löydy julkisesta markkinoinnista, voi meillä silti olla tarjottavana teille vaihtoehtoja.

 

Me hoidamme tilanhakusi helposti ja vaivattomasti, joten yrityksellänne jää aikaa keskittyä ydinliiketoimintaanne. Ota yhteyttä meihin sähköpostilla info@bref.fi tai soita numeroon 044 723 4700.

 

Lue myös 5 vinkkiä, jotka olemme koonneet uusien toimitilojen etsinnän helpottamiseksi.

 

Avainsanat: laaja valikoima toimitilakohteita, vapaiden toimitilojen hakukone, helppo ja vaivaton tilanhaku, vapaat toimitilat, vuokrattavat toimitilat, miksi käyttää välittäjää

Jaa kirjoitus
linkedin logo
twitter logo
facebook logo
print logo
email logo